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1
(A) history-based trust computation scheme for spontaneously encountering IoT devices = 새로운 공간에 존재하는 IoT 디바이스의 상호작용 이력 기반 신뢰도 계산 기법link

Kang, Namyong; 강남용; et al, 한국과학기술원, 2016

2
Accepting financial transactions using blockchain technology and cryptocurrency: A customer perspective approach

Albayati, Hayder; Kim, Suk Kyoung; Rho, Jae Jeung, TECHNOLOGY IN SOCIETY, v.62, 2020-08

3
AMB 기반의 신뢰적 배송추적 서비스 플랫폼 개발

최환석; 오지훈; 이주형; 윤영주; 이우섭, 디지털콘텐츠학회논문지, v.23, no.9, pp.1699 - 1711, 2022-09

4
An Empirical Investigation of the Citizens’ Freedom of Expression and Trust in Public Agency to use Social Media in Post-Communist Countries: The Case of Mongolia

Erdenebold Tumennast; 김숙경; 노재정; 황윤민, 아태비즈니스연구, v.12, no.1, pp.41 - 56, 2021-03

5
Analyzing the sharing economy of airbnb from social exchange perspective = 에어비앤비(Airbnb) 사용자의 공유경제 참여요인에 관한 연구 : 사회교환 이론 관점에서link

Kim, Jeonghye; 김정혜; et al, 한국과학기술원, 2016

6
Antecedents and consequences of mobile phone usability: Linking simplicity and interactivity to satisfaction, trust, and brand loyalty

Lee, Dongwon; Moon, Jung Hoon; Kim, Yong Jin; Yi, Mun Yong, INFORMATION & MANAGEMENT, v.52, no.3, pp.295 - 304, 2015-04

7
Antecedents of application service continuance: A synthesis of satisfaction and trust

Kim, Jeoungkun; Hong, Soongeun; Min, Jinyoung; Lee, Heeseok, EXPERT SYSTEMS WITH APPLICATIONS, v.38, no.8, pp.9530 - 9542, 2011-08

8
CARES: Context-Aware Trust Estimation for Realtime Crowdsensing Services in Vehicular Edge Networks

Jang, Si Young; Park, Sung Kyu; Cho, Jin-Hee; Lee, Dongman, ACM TRANSACTIONS ON INTERNET TECHNOLOGY, v.22, no.4, 2022-11

9
Determinants of behavioral intention to mobile banking

Gu J.-C.; Lee S.-C.; Suh Y.-H., EXPERT SYSTEMS WITH APPLICATIONS, v.36, no.9, pp.11605 - 11616, 2009

10
EnTruVe: ENergy and TRUst-aware Virtual Machine allocation in VEhicle fog computing for catering applications in 5G

Rahman, Fatin Hamadah; Newaz, S. H. Shah; Au, Thien-Wan; Suhaili, Wida Susanty; Mahmud, M. A. Parvez; Lee, Gyu Myoung, FUTURE GENERATION COMPUTER SYSTEMS-THE INTERNATIONAL JOURNAL OF ESCIENCE, v.126, pp.196 - 210, 2022-01

11
Factors Affecting Internet Banking Success: A Comparative Investigation between Indonesia and South Korea

Aries, Susanto; Lee, Hwan-Soo; ZO, Hang-Jung; Ciganek, Andrew P., JOURNAL OF GLOBAL INFORMATION MANAGEMENT, v.21, no.2, pp.72 - 95, 2013-04

12
Role of Computational Trust Models in Service Science

Kim, Young Ae; Ahmad, Muhammad A.; Srivastava, Jaideep; Kim, Soung Hie, KAIST Business School Working Paper Series KBS-WP-2009-002, 2009-01

13
SCM(공급사슬관리)에서의 관계관리 - 관계관리 변수의 속성을 중심으로 -

박근완; 박광태; 김보원, 경영학연구, v.44, no.4, pp.985 - 1012, 2015-08

14
Security control and risk analysis under EC environment = 전자 상거래 환경에서의 보안 통제와 위험 분석link

Suh, Bo-Mil; 서보밀; et al, 한국과학기술원, 2003

15
The different effects of online consumer reviews on consumers purchase intentions depending on trust in online shopping malls An advertising perspective

Lee, Jumin; Park, Do-Hyung; Han, Ingoo, INTERNET RESEARCH, v.21, no.2, pp.187 - 206, 2011

16
The role of trust in online shopping malls: Different types of trust and how they affect consumer intention

Kim, Yong Joon; Han, Se Mi; Lee, EueHun, International Journal of Electronic Commerce Studies, v.4, no.2, pp.385 - 388, 2013

17
The role of trust, perceived security, and perceived privacy in the internet banking usage = 인터넷 뱅킹 사용에 관한 보안, 프라이버시, 신뢰의 역할link

Susanto, Aries; Susanto, Aries; et al, 한국과학기술원, 2013

18
The study on cluster evolution patterns and firms’ networking strategies = 클러스터 진화과정과 기업의 네트워킹전략에 관한 연구link

Kim, Hee-Dae; 김희대; et al, 한국과학기술원, 2014

19
(The) customer behavior in virtual communities = 가상 공동체에서의 고객 행동link

Lee, Hyoung-Yong; 이형용; et al, 한국과학기술원, 2006

20
(The) effect of trust and perceived risk on users’ acceptance of ICT services = 신뢰와 인지된 위험이 ICT 서비스의 수용에 미치는 영향link

Song, Chi-Hoon; 송치훈; et al, 한국과학기술원, 2010

21
Toward an integrative framework for online consumer behavior research: A meta-analysis approach

Saeed, K.A.; Hwang, Y.; Yi, Mun Yong, JOURNAL OF END USER COMPUTING, v.15, no.4, pp.1 - 26, 2003-10

22
Trust, distrust and lack of confidence of users in online social media-sharing communities

Kim, Young Ae; Ahmad, Muhammad A., KNOWLEDGE-BASED SYSTEMS, v.37, pp.438 - 450, 2013-01

23
Unveiling ways to reach organic purchase: Green perceived value, perceived knowledge, attitude, subjective norm, and trust

Roh, Taewoo; Seok, Junhee; Kim, Yaeri, JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES, v.67, 2022-07

24
Users’ Adoption of a Convergent Service: A Case of Interactive TV-based Auction Service (T-auction)

유재흥; 하임숙; 최문기, ASIA PACIFIC JOURNAL OF INFORMATION SYSTEMS, v.20, no.4, pp.125 - 147, 2010-12

25
기업간 신기술개발 협력관계 연구: 협력과정과 신뢰의 영향요인을 중심으로 = A study on interfirm partnerships for new technology development: focused on collaboration processes and influencing factors on trustlink

차상미; Cha, Sang-Mi; et al, 한국과학기술원, 2007

26
모바일 메신저 서비스에서 지각된 가치가 플로우(flow)에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구: 태국 LINE 사용자 대상으로 = An exploratory study on the effect of perceived value on flow in a mobile messenger : focused on LINE users in Thailandlink

이현정; lee, hyunjung; et al, 한국과학기술원, 2015

27
블록체인 기반의 신뢰적 거래 플랫폼 개발

최환석; 박민영; 송유빈; 이우섭, 디지털콘텐츠학회논문지, v.22, no.8, pp.1153 - 1163, 2021-08

28
이동통신 사용자의 mVoIP 사용의도 영향요인에 관한 연구

이종태; 박명철; 이종철, TELECOMMUNICATIONS REVIEW, v.24, no.6, pp.840 - 852, 2014-12

29
이용자의 위치기반서비스 수용 및 지속이용에 대한 영향요인: 신뢰, 인지 위험, 감정적 가치 및 조건적 가치 중심으로 = Factors influencing user acceptance and continuous use in location-based serviceslink

김창수; Kim, Chang-Soo; et al, 한국과학기술원, 2015

30
크로스 도메인 서비스를 위한 신뢰 관리 시스템 개발

최환석; 이우섭, 디지털콘텐츠학회논문지, v.21, no.10, pp.1833 - 1843, 2020-10

31
통신기업 고객들의 개인정보 공유에 관한 연구: 데이터 이차 활용을 중심으로

김지민; 장영훈; 오현목; 이상만; 박명철, Entrue Journal of Information Technology, v.13, no.1, pp.69 - 83, 2014-04

32
프라이버시 계산 모형을 적용한 SNS 지속 사용 의도에 대한 연구: 페이스북과 카카오톡 사례 중심으로

민진영; 김병수, Information Systems Review, v.15, no.1, pp.105 - 122, 2013-04

33
핀테크에 대한 보안특성이 사용자 저항에 미치는 영향 = a study on influencing factors for user resistance to security protection in Fintech : focusing on mobile paymentlink

변기업; Byun, Ki-Up; et al, 한국과학기술원, 2016

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환경이미지광고 실행의 위험성 해소에 관한 연구 : 광고 주장의 진실성 평가를 중심으로 = A study on the reduction of the risk in the execution of eco-image advertising : based on the evaluation of truthfulness in advertising claimslink

장길연; Jang, Gil-Yeon; et al, 한국과학기술원, 1999

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