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1
An empirical study on network uilization strategy of the ventures = 벤처기업의 네트워크 활용전략에 관한 연구link

Jung, Min-Ha; 정민하; et al, 한국정보통신대학교, 2001

2
(An) economic analysis of customer network externalities on customer relationship management strategy : an agent-based modeling approach = 고객관계관리 전략에 대한 고객 망외부성의 경제적 분석 : 에이전트 기반 모델링 접근방법link

Kim, Hyo-Young; 김효영; et al, 한국과학기술원, 2003

3
Developing strategic agent based web system : a methodology and developing support system = 전략 에이전트 기반의 웹 시스템 개발 : 방법론 및 개발 지원 시스템link

Lee, Jong-Won; 이종원; et al, 한국과학기술원, 2007

4
Disentangling the effects on OTT platform performance of three strategies: Pricing, M&As, and content investments

Park, Sungwook; Kwon, Youngsun, TELECOMMUNICATIONS POLICY, v.47, no.8, pp.1 - 18, 2023-09

5
Dynamic internet market stage theory and product portfolio strategy = 전자상거래 시장의 동적 단계 이론과 제품 포트폴리오 전략link

Lee, Bahk; 이박; et al, 한국과학기술원, 1999

6
Internationalisation of the small and medium family firm in Japan

Anand, Rahul, INTERNATIONAL JOURNAL OF GLOBALISATION AND SMALL BUSINESS, v.11, no.2, pp.117 - 135, 2013

7
M&A 사례 분석: 두산인프라코어의 밥캣 인수를 중심으로 = M&A case analysis: Doosan infracore & bobcatlink

임지아; Lim, Ji-Ah; et al, 한국과학기술원, 2012

8
M&A 전략을 통한 기업집단의 성장 : STX그룹과 두산그룹 사례연구 = Growth of corporate group driven by strategic movement with merger and acquisition : a case study on STX and Doosan grouplink

안동욱; Ahn, Dong-Wook; et al, 한국과학기술원, 2010

9
MDP에 의한 컬링 전략 선정

김동현; 배기욱; 박동현; 신하용, 대한산업공학회지, v.42, no.1, pp.65 - 72, 2016-02

10
RFID 확산에 따른 정보보호문제와 기업의 대응전략

김성철; 송찬후; 양동훈; 전형순, 정보통신정책연구, v.12, no.1, pp.149 - 168, 2005-03

11
Strategic impact of e-business on an industry : medidas in Korea health care industry = E-business가 산업에 미치는 전략적 영향에 관한 연구 : 한국 의료 산업과 메디다스를 사레로link

Kim, Hyun-Hee; 김현희; et al, 한국과학기술원, 2001

12
Strategies in the media industry: Towards the development of co-opetition practices?

Jung, Jaemin; Daidj, Nabyla, Journal of Media Business Studies, v.8, no.4, pp.37 - 57, 2011-12

13
Strategy for transition from follower to leader : case study in mobile telecommunication industry of Korea and China = ICT 산업에서의 진화 전략 연구link

Ahn, Jun-Han; 안준한; et al, 한국정보통신대학교, 2007

14
The defensive use of IT in a newly vulnerable market: The New York Stock Exchange, 1980-2007

Lucas, Henry C., Jr.; Oh, Wonseok; Weber, Bruce W., JOURNAL OF STRATEGIC INFORMATION SYSTEMS, v.18, no.1, pp.3 - 15, 2009-03

15
공기업 통신자원 활용 극대화 전략 : K사 사례 = A maximization strategy for utilizing telecommunication resources of utility company : K company caselink

오길환; Oh, Gil-Whan; et al, 한국과학기술원, 1999

16
국내 패션의류 사업부의 제품시장 부문, 전략, 네트워크 형태와 성과 = Product/market segments, strategies, network form and performances of the fashion apparel business in Korealink

김종현; Kim, Jong-Hyun; et al, 한국과학기술원, 1998

17
국내 프린터 산업의 경쟁력 확보 전략 = Strategies for securing competitiveness of Korean printer industrylink

김용권; Kim, Yong-Kwon; et al, 한국과학기술원, 1997

18
균형성과정보의 사용정도와 매개변수가 기업성과에 미치는 영향

이충섭; 정양헌, 회계연구, v.12, no.1, pp.1 - 21, 2007-04

19
기업의 글로벌화 단계에 따른 조직구조의 변화 : LG전자 사례를 중심으로 = Change of organization structure for corporate globalization : LG Electronicslink

박종민; Park, Jong-Min; et al, 한국과학기술원, 2012

20
기업의 인터넷 활용 전략에 관한 연구 : 인터넷 활용 성공전략과 유형에 따른 전략적 시사점 제안 = A study on the internet strategylink

권원일; Kwon, Wo-Nil; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2000

21
기존 유선망과의 효율적인 연동을 위한 초고속 무선가입자망 구축전략 : 기간통신망 사업자의 경쟁력 향상을 위하여 = Construction strategy of broadband local loop network for efficient connection with wire network : for the purpose of competition improvement of core network providerslink

이순선; Lee, Soon-Sun; et al, 한국과학기술원, 1999

22
무선 랜 서비스 시장에서의 서비스 포지셔닝 전략 = Positioning strategy in the wireless LAN service marketlink

최우석; Choi, Woo-Suck; et al, 한국과학기술원, 2003

23
뮤지컬 VOD 서비스 도입에 대한 연구: 블루오션 전략의 관점에서 = The study on the introduction of the musical VOD service : a blue ocean strategy perspectivelink

송소아; Song, So-Ah; et al, 한국과학기술원, 2006

24
벤처기업을 위한 디자인 컨설팅 툴킷 개발 및 디자인 컨설팅 사례: 기능성 화장품 기업의 브랜드 및 패키지 개발을 중심으로

김현정; 백목련; 석현정, 디자인학연구, v.24, no.5, pp.25 - 30, 2011-11

25
벤처기업의 연구개발 부문 아웃소싱 전략 = An outsourcing strategy for R&D activities in high-tech ventures : a case studylink

김기창; Kim, Ki-Chang; 김영배; 배종태; et al, 한국과학기술원, 2001

26
사업부 경쟁력 강화를 위한 전략 = A strategy for strengthening the competitive advantage of a business unitlink

변우남; Byun, Woo-Nam; et al, 한국과학기술원, 1997

27
성과결정모형도출을 통한 정보통신 벤처기업의 경영전략에 관한 연구 = A study on the strategies of the new ventures on IT industry with venture performance modellink

이상우; Lee, Sang-Woo; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2000

28
시나리오 플래닝 기법을 이용한 무선 LAN 사업전략 = Development of wireless LAN strategies through scenario planning approachlink

천강권; Cheon, Kang-Gueon; et al, 한국과학기술원, 2003

29
우리나라 벤처기업의 창업 및 성장 과정 : 탐색적 사례 연구 = Foundation and growth paths of Korean ventures : an exploratory case studylink

장현국; Chang, Hyun-Guk; et al, 한국과학기술원, 1999

30
유선망과 이동전화망간 경쟁에 따른 한국통신의 대응전략과 접속료 규제 체제 개선에 관한 연구 : Korea Telecom's strategies and the improvement on interconnection charge regulation = Two theses on the network competition between PSTN and mobile networklink

이승용; Lee, Seung-Yong; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2000

31
점진적 개선과 급진적 혁신을 동시에 추구하는 조직 : 사업 환경의 불연속적 변화에 대응한 삼성 SDI의 조직 사례 = Ambidextrous organization : a study of Samsung SDI's organizational strategy in the age of discontinuous changelink

황태구; Whang, Tae-Goo; et al, 한국과학기술원, 2000

32
중소전자부품산업에서 최고 경영자의 역할과 기업성과에 관한 연구 = CEO's roles and performance of the small firms in the Korean electronic components industrylink

하성욱; Ha, Seong-Wook; et al, 한국과학기술원, 1997

33
지식경영 전략유형 도출 : 국내기업 성과관점에서 = Knowledge management strategy determination : from korean company performance perspectivelink

장유신; Chang, Yoo-Shin; et al, 한국과학기술원, 2000

34
천연가스 산업에서의 공생적 마케팅 전략 = Symbiotic marketing strategy in the natural gas industrylink

김병식; Kim, Byung-Sik; et al, 한국과학기술원, 2000

35
첨단기술 신제품 개발의 핵심성공요인 분석 : DVDP 개발사례 중심으로 = An analysis of key success factors for high-tech new product development : a DVDP caselink

김용산; Kim, Yong-San; et al, 한국과학기술원, 1998

36
포스트 코로나 시대 데이터 비즈니스 생존전략

이래형, 기술혁신연구, v.28, no.4, pp.167 - 177, 2020

37
학습조직 구축을 위한 효과적인 경영혁신 전략 = A management innovation strategy for building a learning organizationlink

신우철; Shin, Woo-Chul; et al, 한국과학기술원, 1998

38
한국 반도체 산업의 동태적 발전 전략 : 정부정책 및 기업전략 = A dynamic development strategy for the Korean semiconductor industry : government policy and corporate strategylink

조남성; Cho, Nam-Seong; et al, 한국과학기술원, 1997

39
한국 이동전화시장의 경쟁연구 : 사업자전략, 사업성과, 규제환경을 중심으로 = Competition in Korean mobile telecom marketlink

정규화; Chung, Gyu-Hwa; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2000

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